Фотогалерея :: Ссылки :: Гостевая книга :: Карта сайта :: Поиск :: English version
Православный поклонник на Святой земле

На главную Паломнический центр "Россия в красках" в Иерусалиме Формирующиеся паломнические группы Маршруты О проекте Поклонники XXI века: наши группы на маршрутах Поклонники XXI века: портрет крупным планом Наши паломники о Святой Земле Новости Анонсы и объявления Традиции русского паломничества Из истории становления паломнических традиций Возрождение паломнических традиций в наши дни Путевые заметкиФотоальбом "Святая Земля" История Святой Земли Библейские места, храмы и монастыри Праздники Чудо Благодатного Огня Святая Земля и Святая Русь Духовная колыбель. Религиозная философия Духовная колыбель. Поэтические страницы Библия и литература Библия и искусство Книги о Святой Земле Журнал. (Электронная версия) Православное Общество "Россия в красках" Императорское Православное Палестинское Общество РДМ в Иерусалиме Вопросы и ответы


Паломничество в Иерусалим и на Святую Землю
Рекомендуем
Новости сайта
Святая Земля и Библия. Смотрите новый цикл фильмов о Святой Земле: Часть 1-я, Часть 2Часть 3
Главный редактор портала «Россия в красках» в Иерусалиме представил в начале 2019 года новый проект о Святой Земле на своем канале в YouTube «Путешествия с Павлом Платоновым»
Людмила Максимчук (Россия). Из христианского цикла «Зачем мы здесь?»
«Мы показали возможности ИППО в организации многоаспектного путешествия на Святую Землю». На V семинаре для регионов представлен новый формат паломничества
Павел Платонов (Иерусалим). Долгий путь в Русскую Палестину
Елена Русецкая (Казахстан). Сборник духовной поэзии
Павел Платонов. Оцифровка и подготовка к публикации статьи Русские экскурсии в Святую Землю летом 1909 г. - Сообщения ИППО 
Дата в истории

1 ноября 2014 г. - 150-летие со дня рождения прмц.вел.кнг. Елисаветы Феодоровны

Фотогалерея
Православные паломники на Святой Земле в октябре-ноябре 2017 года

Святая Земля в 2016-2017 годах
Интервью с паломником
Протоиерей Андрей Дьаконов. «Это была молитва...»
Материалы наших читателей

Даша Миронова. На Святой Земле 
И.Ахундова. Под покровом святой ЕлизаветыАвгустейшие паломники на Святой Земле

Электронный журнал "Православный поклонник на Святой Земле"

Проекты ПНПО "Россия в красках":
Раритетный сборник стихов из архивов "России в красках". С. Пономарев. Из Палестинских впечатлений 1873-74 гг.
Удивительная находка в Иерусалиме или судьба альбома фотографий Святой Земли начала XX века
Славьте Христа  добрыми делами!

На Святой Земле

Обращение к посетителям сайта
 
Дорогие посетители, приглашаем вас к сотрудничеству в нашем интернет-проекте. Те, кто посетил Святую Землю, могут присылать свои путевые заметки, воспоминания, фотографии. Мы будем рады и тематическим материалам, которые могут пополнить разделы нашего сайта. Материалы можно присылать на наш почтовый ящик

Наш сайт о России "Россия в красках"
Россия в красках: история, православие и русская эмиграция


 
Главная / Традиции русского паломничества / Из истории становления паломнических традиций / Ранние свидельства о путешествиях в Иерусалим / Житие и хождение Даниила Русской земли игумена / (Начало) 1. О Иерусалиме о Лавре. 2. О пути Иерусалим 3. О Ефесе граде. 4. О Патме острове. 5. О Кипрьстем острове. 6. О горе, идеже Святая Елена крест поставила. 7. О Финияне. 8. О горе Армаф(ем). 9. О Иерусалиме. 10...

ЖИТИЕ И ХОЖДЕНИЕ ДАНИИЛА РУССКОЙ ЗЕМЛИ ИГУМЕНА.

(Начало) 1. О Иерусалиме о Лавре. 2. О пути Иерусалим 3. О Ефесе граде. 4. О Патме острове. 5. О Кипрьстем острове. 6. О горе, идеже Святая Елена крест поставила. 7. О Финияне. 8. О горе Армаф(ем). 9. О Иерусалиме. 10. О церкви воскресения Господня. 11. О месте среди земля, идеже распяться Христос. 12. О месте лобном. 13. О жертвенице Аврамове. 14. О столпе Давыдове. 15. О дому Уриеве. 16. Овчии купили. 17. О церкви Святая Святых. 18. О дому Соломоне. 19. О веси Вифание. 20. О веси Гепсимание. 21. О вратех градных. 22. О месте гроба Святыа Богородица. 23. О пещере, идеже предан бысть Христос. 24. О пещере, идеже нача Христос ученикы своя учити. 25. О горе Елеонстей. 26. О граде Иерусалиме. 27. О пути к Ердану. 28. О горе Ермоньстей. 29. О месте идеже море виде побеже и Ердан возратися вспять. 30. О месте, идеже крестися Христос. 31. О купили. 32. О Ердане. 33. О пещере Иоанна Крестителя. 34. О пещере Ильи пророка. 35. О граде Иерихоне. 36. О горе Гаваонстей. 37. О пещере, идеже Христос постися 40 дни. 38. О Лавре Святаго Саввы. 39. О манастыре святаго Евфимья. 40. О горе Сионьстей. 41. О дому Иоанна Богослова, идеже Хрис­тос вечерял. 42. О купели Силоамстей. 43. О селе Скудельничи. 44.

Житие и хождение Даниила Русской земли игумена

  Начало.

     Се аз недостойныи игумен Данил русския земля, хужши во всех мнисех, смеренный грехи многими, недоволен сый во всяком деле блазе, понужен мыслию своею и нетерпением моим, потех видети святый град Иерусалим и землю обетованную. И благодатию Божиею доходих святого града Иерусалима и видех святая места, обходих всю землю галилейскую и около святаго града Иерусалима по святым местом, кудаже Христос Бог наш походи своима ногама и велика чюдеса показа по местом тем святым. И то все видех очима своима грешныма, беззлобивый показа ми Бог видети, егоже жедах много дний мыслию моею. Братиа и отци, господие мои, простите мя грешнаго и не зазрите худоумью моему и гробости, еже писах о святем граде Иерусалиме, и о земли той блазей, и о пути еже к святым местом. Иже бо кто путем сим ходил со страхом Божиим и смерением, не погрешит милости Божия николи же. Аз же неподобно ходих путем сим святым, во всякой лености и слабости и во пьянстве и вся неподобная дела творя. Но, обаче, надеяся на милость Божию и на вашу молитву, да ми простит Христос Бог моих грехов безщисленых, да си исписах путь си и места сии святая не возносяся не величаяся путем сим, яко что добро створив на пути сем, не буди то: ничтоже бо добра сътворих на пути сем; но любве ради святых мест сих, исписах все, еже видех очима своима, дабы не в забыть было то, еже ми показа Бог видети недостойному. Убояхся онаго раба лениваго, скрывшаго талант господина своего и не створившаго прикупа им, да cиe написах верных ради человек. Да кто убо, слышав о местех сих святых, поскорбл бы ся душею и мыслию к святым сим местом и равну мзду приимут от Бога с теми, иже будуть доходили святых сих мест. Мнози бо дома суще, в местех своих добрии человеци мыслию своею и милостынею убогых, добрыми своими делы, достигають мест сих святых, иже болшую мзду приимут от Бога Спаса нашего Иисуса Христа. Мнози бо доходивше святых сих мест и святый град Иерусалим, и възнесшеся умом, своим, яко нечто добро сътворивше, и погубляють мзду труда своего, от них же первый есмь аз; мнози бо ходивше святаго града Иepyсалима, пойдут опять, много добра невидевши, тщаще опять вскоре, а сего пути нелзе вскоре сотворити ни истоком тог …….. И вся святаа та места и в граде и вне града.

О Иерусалиме о Лавре.

Аз недостои игумен Данил, пришед в Иерусалим, пребых месяц 16 в месте в лавре святаго Савы и тако могох походити и испытати вся святая си места. Невозможно бо без вожа добра и без языка испытати и видети всех святых мест. И что имея в руку моею худаго моего добыточка, то от того все подавах ведущиим добре вся святаа места в граде и вне града, да быша ми указали все добре, якожь и бысть. И пригоди ми Бог налести в лавре мужа свята и стара деньми, и книжна вельми. Тому святому мужеви вложи Бог в сердце любити мя худаго и тои указа ми добре вся святаа та места, и в Иерусалиме и по всей земли той поводи мя и до Тивириадскаго моря поводи мя, и до Фаворы, и до Назарефа, и до Хеврона, и до Иордана, и по всем тем местом поводи мя, и потрудися со мною любве ради. И ина святаа места видех многа, яже последи скажу.

О пути в Иерусалим

     А се есть путь к Иерусалиму. От Царя града по лукоморию идти 300 верст до Великаго моря, до Петалы острова 100 верст. То есть первый остров на узцем мори; и ту есть лимен добр и ту есть град Ираклия Великая; и противу тому граду святое миро выходит из глубины морскыа; ту святии мученицы погружени суть мнози от мучителев. От Петалы острова до Калиполя 100 верст, а от Калиполя до Авида града 80 верст. Противу тому граду лежит святый Еуфимие новый. А оттуде до Крита 20 верст и ту есть на Великое море внити, на шюе в Иерусалим, а на десно к Святой Горе, и к Селуню, и к Риму. А от Крита до Тенеда острова верст 30. То есть первый остров на Велицем мори и ту лежит святый Навгудимос мученик. И противу тому острову на брезе град велик был именем Троада, и ту есть Павел апостол приходил и научил ту страну всю и крестил. А от Тенеда острова до Метании остроава верст 100; и ту лежит святый мученик Исидор; и в том острове ражается мастика и вино доброе и овощь всякий.

О Ефесе граде.

       А от Ахия острова до Ефеса града верст 60. И ту есть гроб Иоанна Богословца и исходит персть святаа из гроба того на память его, и взимают вернии человеци персть ту святую на исцеление всякаго недуга; и свита Иоаннова ту лежит в ней же ходил.

     И ту есть близь пещера идеже лежат телеса 7-ми отрок, иже спали 300 и 60 лет; при Декии цари усопша, а при Феодосии цари явишась. В той же пещере 300 святых отец лежит; и святый Александр лежит ту, и гроб Магдалыни Марьи и глава ея, и святой апостол Тимофей, ученик святаго апостола Павла, в ветсем гробе лежит. И ту есть ветсей церкви икона святыя Богородица, ею же святии препреша Нестория еретика. И ту есть баня Диоскоридова, идеже работал Иоанн Богослов с Прохором у Романы. И видехом пристанище то, идеже Иоанна Богословца море изверже; ту стояхом три дни; и зовется пристанище то Мореморное. Ефес же град есть на сусе, от моря вдале 4 версты, в горах, обилен же есть всем добром. И ту поклонимся святому гробу тому и, благодатию Божиею храними и молитвами святаго Иоанна Богословца идохом радующесь. А от Ефеса до Сама острова верст 40. И в том острове рыбы многы всякы и обилен есть всем островот. А от Сама до Кария острова верст 20.

О Патме острове.

     А от Кария до Патма острова верст 60. На стране далече в мори Патм остров. В том острове Иоанн Богословец Евангелие написал, егда заточен бысть с Прохором. Таже оттуда Лерос остров, таже Калимнос остроа, таже Нисера остров, таж и Кос остров, велик зело. Тот остров богат вельми всем, и людьми, и скотом. Таже Тилос остров: и в сем острове мука Иродова, кипит серою горящею; и ту серу варяче продают, мы же огонь вытинаем. Таже Харкия остров. И ти острови вси с людьми и скотом близ себе суть по ряду, яко по десяти верст или больши межи собою.

     Таже Род остров, велик и богат всем вельми. И в том острове был Олег князь русскый 2 лет и 2 зиме. А от Сама до Рода острова 200 верст; а от Рода до Макрии 60 верст. И в том граде и по земли той по всей, нолны до Мир, ту ражается темьян черный и гонфит.

     И тако ражается темьан черный и гофит: из древа исходит аки мезга и снимают железом острым. Имя древу тому зигия и есть яко олха образом древо то. А другое древце есть мало, образом яко осина, но есть имя древцю тому рака; и есть в древци том червь велик, яко поноров в боле есть, за корою древца того; и точит древце то червет и исходит из древца того червоточина та, яко отруби пшеничны и падают от древця того яко клей вышневый. И то собирают людие и смешивают с первореченным древом и, вложивши в котел, и тако варят темиан гонфит, и кидают в мехи, продают купцем. А от Макрии до Патера града верст 40 и ту есть рожество святаго Николы, то его есть и отчина и род – Петера. А от Петеры до Мир, идеже гроб святаго Николы, есть верст 40; а от Мир до Хилидония верст 60; а от Хилидония до Кипра великаго острова верст 200.

О Кипрьстем острове.

     Кипр есть остров велик зело, и множество в нем люди, и обилен есть всем добром. И суть в нем епископи 20, митрополия же едина, а святых в нем без числа лежит: и ту лежит святый Епифание, и апостол Варнава, и святый Зинон, и святый трифолие епископ, его же крестил апостол Павел.

О горе, идеже Святая Елена крест поставила.

     И ту есть гора высоко зело, и на той горе святаа Елена крест поставила, кипарисен велик на прогнание бесом и всякому недугу на исцеление; и вложила в крест честный гвоздь Христов. И бывают ту, на месте том у креста того, знамения велика и чюдеса и до ныне. Стоит же на воздусекрестот, ничим же не придержится к земли, но тако Духом Святым носим есть на воздусе. И ту недостойный аз поклонихся святыне той чюдной и видех очима своима грешныма благодать Божию на месте том и проходих остров той весь добре.

О Финияне.

     И ту ражаеться темиян ладан, спадает с небесе и тако взимают на древцих. Суть бо по горам тем древца многа и низка, с травою равна, и на том падаеть темианот добрый и емлють его Июля месяца и августа, в иныя же месяци не спадывает, но токмо в та два ражаеться. А Кипра до Яфа града верст 400 все по морю ити; от Царя града до Рода острова 8 сот верст, а от Рода до Афа 8 сот верст; то ти всего пути по морю до Афа есть верст 1000 и 600. Яф же есть град на брезе близ Иерусалима, и оттоли пойти по суху к Иерусалиму. И есть от Афа до Иерусалима верст 30, по полю 10 верст ити до святаго Георгия. Ту была церковь велика создана во имя святаго Георгия, ту бо и гроб его во алтари был ту же есть мученик святый Георгие и воды многи суть ту ; и ту опочивають странници у воды тоя, но со страхом великим: есть бо пусто место то, и близ есть Асколон град, выходять бо оттуду Срацини и избивають странныя на путех тех, да ту есть боязнь велика, от места того входя в горы. И есть от святаго Георгия до Иерусалима верст 20 великих, но все в горах каменных; и ти путь тяжек и страшен зело.

О горе Армаф(ем).

     И ту есть гора высока, близ Иерусалима, на десной руце тамо идуще от Афа, имя горе той Армафем. На той горе той Армафем; на той горе есть гроб святаго пророка Самоиля и отца Елъкана и Марьи Египтяныни, ту бо святых было село и дом. И есть место то градом оделано, да тако зовется градот Армафем.

О Иерусалиме.

     Есть же святый град Иерусалим в дебрех, около его горы камены и высокы. Да нолны пришедше близько граду тоже видети первое столп Давидов и потом, дошедше мало, увидети Елеоньскую гору и Святаа Святых и Воскресение церковь, идеже есть Гроб Господень, и узрети потом весь град. И ту есть гора равна от пути близ града Иерусалима, яко версты вдале; на той горе сседают с конь вси людие и поставляють крестьци ту и покланяются святому Воскресению на дозоре граду. И бывает тогда радость велика всякому христианину, видевше святый град Иерусалим и ту слезам пролитье бывает от верных человек. Никто же бо может не прослезитися, узрев желанную ту землю и места святаа вида, идеже Христос Бог наш претерпе страсти нас ради грешных. И идут вси пеши с радостию великою к граду Иерусалиму. И ту есть на левой руце, у пути тамо идучи, церкви святаго Стефана Первомученика; на том месте побиен бысть камением Стефан Первомученик от Июдей, и ту есть гроб его. И ту есть гора камена плоска проселася в распятие Христово то зовется ад; есть близ стены градныя, яко довержет. И потом входят в святый град Иерусалим вси людие с радостию великою враты, сущими близ сына Давидова, и та суть врата от Вифлеома лиц, и ту суть врата Вениаминова. Яко войдуче в град путь есть сквозе град в Святая Святых на правую руку, а на левую к Святому Воскресению идеже есть Гроб Господень.

О церкви воскресения Господня

     Есть церкви воскресения Господня всяка образом кругло создана, столпов имать 12 обьлых, а 6 зданых; мощена же есть досками мраморяными красно; двери же имать шестеры, а на полатех столпов имать 16. А над полатьми под верхом исписани суть пророци святии мусиею, яко живи стоят; а над олтарем написан есть Христос мусиею. В олтари же велицем написано есть Адамово воздвижение мусиею; горе верху написано есть мусиею Вознесение Господне оба полы олтаря на обою столпу написано есть Благовещение. Верх же церковный не до конца сведен каменем, но тако сперен есть древом тесаным, яко пол стичным образом; и тако есть без верха, ни покрыта ничем. Под тым самым верхом непокрытым гроб Господень. Есть же сице гроб Господень: яко печерка мала у камени сечена, дверци имущи малы, яко может человек влести на колену, поклонься, возвыше же есть мала, всямокачна, 4 лакоть и в длину и в ширину. И яко влезуче в пещерку ту дверцами малыми и на десней руце есть яко лавица засечена в том же камени пещерьнем и на той лавице лежа тело Господа Нашего Иисуса Христа. Есть ныне лавица та святая покрыта досками мраморяными. Суть на стране проделана оконца 3 кругла и теми оконци видиться святый то камень и туде целують вси христьяне. Висить же в гробе Господни 5 кандил великих с маслом и горят беспрестани кандила свята день и нощь. Лавица же та святаа, идеже лежало тело Христово, есть в длину 4 лакот, а в ширину 2 лакти, а возвыше полулакти. И пред дверми пещерными предлежит камень, треи стоп вдале от дверец тех пещерных; на том камени ангел седя явися женам и благовести има воскресение Христово. Есть пещерка та святаа оделана около красным мрамором яко имен и столпьци около мрамором красным стоят числом 12. Верху же над пещеркою сделан яко теремец красен на столпех, верху кругол и сребреными чешюями позлащенными покован; и на верх того теремца стоит Христос, сделан сребром яко в мужа более, и то суть фрязи сделали. И ныне есть под самым верхом тем непокрытым суть двери 3-и у теремца того учинени хитро, яко и решето крестьци. И теми дверми влазят людие к гробу Господню. Да то есть гроб Господень был пещерка та, яко же сказах испытах добре от сущих ту издавна и ведущих по истине вся та святаа места.

     Есть же церковь та воскресение образом кругла, всямокачна и в дле и в преки имать же сажень 30. Суть же в ней полати пространьны и тамо горе живет патриарх. И есть же от дверей гробных до стены великаго олтаря сажень 12. Ту есть вне стены за олтарем пуп земли, и создана над ним коморка и горе написан Христос мусиею и глаголет грамота: «се пядию моею измерих небо и землю».

О месте среди земля, идеже распяться Христос.

     А от пупа земнаго до распятия Господня и до края есть сажень 12. Есть же распятие Господне к востоку лиц, есть же на камени высоко было яко стружия выше. Камень же тый был кругол яко горка мала. А посреди камени того, на самом верху, высечена есть скважня лакти во глубле а в шире мний пяди круг, и ту был водружен крест Господень. Исподи же под тем каменем лежит первозданнаго Адама глава; и в распятие Господне, егда на кресте Господь Наш Иисус Христос предаст Дух свой, и тогда раздрася церковная катапетазма и камение распадеся; тогда же и камень проседеся над главою Адамлею и тою расселиною сниде кровь и вода из ребр Владычень на главу Адамову и омы вся грехы рода человеча. И есть расселина та на камени том и до днешняго дне знати есть на десней стране распятия Господня знамение то честное.

О месте лобном.

     Есть распятие Господне и каменет святый оздан стеною все, горе над распятием создана комара, хитро исписана мусиею дивно; и от востока лиць на стене написано есть мусиею Христос на кресте распят, хитро и дивно прям яко жив, и вболе и возвыше, яко же был тогда; а полудне лиць написано есть снятие такоже дивно. Двери имать двои; взлести же есть горе по степенем; до дверей 7 степеней, а в двери вшед 7 степеней. Помощено же есть мраморными досками красными.

     Споди же под распятием, идеже есть глава, тако же приздано есть яко церквица мала и красно исписана есть мусиею и помощена есть красным мрамором: да то зовется Крайниево место еже есть лобное место; а горе, идеже есть распятие, – то зоветь Голгофа. А от распятия Господня до снятия есть сажень 5. И ту есть у распятия Господня близ место к полунощию лиц, идеже разделиша ризы его, и ту другое место, иде же взложиша венец тернов на главу Господню и в багряницу поругания облекоша.

О жертвенице Аврамове.

     И ту есть близ жертвенник Авраамов, идеже положи жертву Богови Авраам и закла овен в Исаака место; на то же бо место възведен бысть Исаак, идеже Христос взъведен бысть на жертву и заклан бысть нас ради грешных. А оттоле есть близ место, яко двою сажень далее, идеже заушен бысть Христос Бог наш. А оттоле есть далее 10 сажень святая темница, идеже всажен бысть Христос и ту посидел мало, дондеже приспеють Июдеи и поставять крест, да распнуть и. И та святаа места вся, под одиным покровом, суть по ряду вся к полунощию лиц. А от темници Христовы до места, идеже святая Елена налезла честный крест, гвоздия, и венец, и копие, и губу, и трость, есть сажень 20 и 5. Есть же гроб Господень и распятие и та святаа места вся на удолнм месте суть; и есть вгорие от запад лиць над гробом и над распятием.

     И ту есть место на пригории; на то место притече скоро святая Богородица, тщаше бо ся текущи вслед Христа и глаголаше в болезни сердца сво­его слезящи: «камо идеши, чадо мое; что ра­ди течение се скорое твориши? Егда другий брак в Кана Галилеи, да тамо тщишися, Сыну и Боже мой? Не молча отъиди мене рожшаа тя, дажь ми слово рабе, своей. И пришедши на место то святаа Богородица и узре с горы тоя Сына своего распинаема на кресте и видевши ужасеся и согнуся и седе, печалию и рыданием одержима беаше. И зде сбысться пророче­ство Симеоне, яко прежь рече святей Богородици: «и се лежит на встание и на падение многим в Израили, и тебе же самой оружие душу пройдет, егда же узриши Сына своего закалаема». Туже стояху мнози на месте том, друзи и знамениа его, издалеча зряще: Мария Магдалыни и Mapия Иаковля и Саломии, идеже стояху вси, иже от Галилея пришедше и с Иоанном и с материю Иисусовою; стояху же вси знаемии друзи Иисусови, зряще издалеча, якожь пророк глаголеть о том: «друзи же мои и ближники моя из­далече мене сташа». И то место есть подаль от распятия Христова, яко полутораста сажень есть на запад лиць место то от распятия Христо­ва; имя месту тому Спудий, иже ся протолкует тщание Богородично. И есть на месте том ныне манастырь, церкви святаа Богородица клетьски верх въсперен.

О столпе Давыдове.

     А оттуда есть до столпа Давыдова и до дому сажень, Столп же то есть святаго пророка Давида; ту есть и дом его был. В столпе Давыд пророк и псалтырю сставил и написал. Дивен есть столпот великим камением сделан высоко вельми, на 4 углы создан и весь есть черств и днероден, и камень уродился, посреде его воды в нем многи. Двери же имать 5-ры железны и степеней имать 200, по нима же взити горе, и жита в нем бесчисла желит. И есть много тверд ко взятию, и то есть глава всему граду тому; и блюдут его вельми и не дадять власти никому же вонь лапь. Мне же худому недостойному пригоди Бог в столпот святый, одва могох ввести с собою единаго Издеслава.

О дому Уриеве.

     А от столпа того близ был дом Уриев, его ж Урию уби Давыд и поя жену его, видев ю мыющюся в бани. И ту есть нове метохия святаго Савы, и есть же близ от столпа, яко можеть доверечи. Есть знати где же была баня та до днесь; есть же, идеже святая Елена крест честный налезла, близ распятиа Господня к востоку лиць сажень 20 вдалее. И ту есть была на месте том церкви создана клетски велика велми, ныне же мала церквица. Ту суть двери великия к востоку лиць, к тем дверем прииде святаа Мария Египтянына и xoте влести и целовати хоте, и не впусти ея сила Святаго Духа в церковь. И потом помолися святой Богородице: то бо стоаше икона святая Богородица в притворе том, близ дверии тех, и потом возможе ити в церковь и целовати честный крест. Теми ж пакы дверми изыдох в пустыну Иорданскую. А от тех дверей близ место, идеже искуси святаа Елена крест Господень честный, aбиe вста мертваа девица. А оттуду есть поидучи мало ко востоку лиць притории, идеже воини приведоша Христа к Пилату, и ту руце свои умыв Пилат и рече: «чист есть от крове сего правед­ника». И бив Иисуса и предасть Июдеом. Тут же есть темница июдейска; ис тоя темници изведе Ангел святаго Апостола Петра в нощи. И то есть был двор Июдин, предателя Христова. Есть пусто и ныне дворище то проклятое, никто же не смеет на месте том сести клятвы ради. А оттуда ма поидучи ко встоку лиць есть место, идеже Христос кровоточи­вую исцели. И ту есть ров близь, идеже ввержен бысть Еремиа пророк; ту и дом его был, тужь и Павла Апостола двор был прежь, егда бяше в жидовстве. А оттуды мало поидучи ко востоку лиць уступить мало с того пути, ту есть дом был святаго Иоакима и Анны. Ту есть печера мало исподи поди под олтарем в камени; в той печере родилася святая Бо­городица, в той же печере есть гроб святаго Акима и Анны.

Овчии купили.

А оттуду есть близ притор Соломонь, идеже есть овча купель, идеже Христос разслабленнаго испели, и есть место то к западу лиць о Акима и Анны, близ яко довержет человек. Оттуду на восток лиць близ суть ворота городнаа, теми вороты исходят к Гепсимании.

О церкви Святая Святых.

     А от Воскресения Христова Святаа Святых есть вдалее, яко дважди дострелити может. Есть церкви Святая Святых дивно и хитро создана моисиею издну и красота ея несказанна есть, кругла образом создана; извну написана хитро и несказанна, стены ей избьены досками мраморными другаго мрамора и помощена есть красно мраморными досками. Столпов же имать под верхом, кругом стоящих, облых 12, а зданых столпов 8, двери же имать 4-рь; медию позлащеною покованы суть двери ты. И верх исписан издну мусиею хитро и несказанно, а звну, верх побиен есть был медию позлащеною. Под верхом же тем самем есть пещера, в камене изсечена, и в той пещере убиен есть Захария пророк; ту же и гроб его был и кровь его ту же есть была, ныне же несть ту. И есть ту камень вне пещеры тоя под верхом же, и на том камени Иаков сон видел: и се лествиця бяше до небеси и Ангели Божии восхожаху и низъхожаху по ней; и ту брался с ангелом Иаков и, вста от сна, Иаков и рече: «се место дом Божий и се врата небеснаа суть». И на том же камени пророк Давид виде ангела, стояща с оружием нагим и секуща люди Израилевы, и влез в ту пещеру плакаше, моляся Богу и рече: «Господи, не овца согрешиша, но аз согреших». Есть же церкви та всямокачна, сажень 30 и впреки и вдле, всходы же 4-ри. Ветхая же церкви Святаа Святых рена есть и несть ничтожь от перваго здания Соломоня знати и токмо знати насоп цер­ковный, еже Давид пророк начал здати; и пещера та дне в церкви и каменет, иже то есть под верхом, то есть ветхаго здания толко, a сиа церкви нынешняя создана есть от ста­рейшины срациньскаго, именем Амор.

О дому Соломоне.

     Ту же был дом Соломонь и сильно было здание его, и велико вельми, и зело красно. Мощен был весь мраморными досками и есть на комарах утвержен, и воды исполнен весь домот был. Храми же создани были красни зело и хитро мусиею украшено изрядно, и столпи мраморяни драгаго мрамора и красно поставлени стоят по ряду; и комары на столпех тех создани суть хитро, и покрыт оловом весь. И ту суть врата дому того, красно зело и хитро покрыта оловом, мусиею исписана и покована медию позлащеною, и та врата зовутся Крас­ная, идеже Петр и Иоанн ицелиста хромца онаго; и есть место то у врат тех и до ныне. А иныя врата суть троя кроме тех, а 5-я врата суть апостоль­ская. Та бо врата Давид пророк создал есть твердо и дивно хитростию врата суть сделана, медию позла­щеною покована была, издну исписана хитро была по меди, а извну железы покована была твердо и суть 4-ры двери у врат тех, и та бо суть врата осталася толко ветхаго здания, тии столп Давидов, а ино здание все ново есть. Ветхий бо град Иepyсалим разорен есть весь не единою. И теми враты вшел есть Христос в Иерусалим от Вифаниа с Лазарем, егда воскресила Лазаря Христос. Вифаниа на восток лиць противу Елеоньстей горе. И есть от тех врат до церкви Святаа Святых сажень 100 и 8.

О веси Вифание.

     Вифаниа же от града Иерусалима вдалее двою версту, за горою во удолне месте; и есть Вифаниа градок мал к полуденью лиць от Иерусалима. И влезучи есть во врата городка того, на десней руце есть пещера и в той пещере есть гроб святого Лазаря; и в той келии Лазарь болел, туже и умер был. И есть посреде градка того церкви велика, создана вверх и исписана добре была вся. И есть от церкви тоя до гроба Лазарева сажень 12; и есть гроб Лазарев от церкви к западу лиць, а церковь к востоку лиць. И пред градом к западу лиць есть вода добра зело, и есть глубоко в земли, по степенем влести к ней. А оттуда есть к Иерусалиму лиць столп от Вифания вдале версты; и на том месте усрела Марфа Иисуса; ту паки на осля всел Христос, егда Лазаря въскресив.

О веси Гепсимание.

     Гепсиманиа же есть село идеже есть гроб святыя Богородица близ града Иерусалима на потоце Кидарьстем в удоле плачевнем, и есть от Иерусалима межи востока лиць летним и зимным.

О вратех градных.

     И есть от врат градных сажень 8 до места идеже Охония жидовин хоте съврещи тело со одра Святыя Богородица, егда несяхуть е погребат апостоли в Гепсиманию, и утя ему ангел обе руце мечем и положи я на нем. И есть на месте том был монастырь женъскый и ныне же разорено есть от поганых.

О месте гроба Святыа Богородица.

     И оттуда до гроба Святыя Богородица есть са­жень 100. И есть гроб Святыя Богородица в удолне месте пещерка была мала в камени изсечена, дверци имущи малы, яко может человек влести наклонься; и во дне в пещере той противу дверцам, яко лавица засечена, в том же камени пещернем, и на той лавици положено бысть тело честное Пречистыя Владычица Нашеа Богородица и оттуда же взято бысть в рай нетленно суще. И есть пещерка та дне мужа возвыше, а в шире 4 лакот, всямокачна, а около теремцем оделана красно мраморными досками, а верху, над гробом Святыя Богородица, создана была церкви велика вельми клетски, во имя Святыя Богородица Успения; ныне же разорено есть от поганых место то. И есть гроб Святыя Богородица исподи под великим олтарем тоа церкви.

О пещере, идеже предан бысть Христос.

     А от гроба Святыя Богородица есть сажень 10 до пещеры, идеже предан бысть от Июды жидом на 30 сребреницех. И есть пещера та обон пол потока Кедарьскаго при горе Елеоньстей.

     И ту есть место близ пещеры тоя, яко довержет человек каменем малым, и есть к полуденью лиць место то, идеже помолися Христос Отцу Своему в нощи, в нюже предан бысть на распятие Июдеем и рече: «Отче, аще возможно есть, да минет чаша си от Мене». И есть на месте том ныне создана церквица мала. А оттуда есть дострела вдалее до гроба Асафатова; и то есть был царь Июдейский и потому зовется та дебрь Асафатова. И ту есть близ в той же дерби гроб святаго Иякова, брата Господня.

     Елеонскаа же гора есть от Иерусалима на летний восток лиць. От Гепсимании полести есть на гору Елеоньскую высоко вельми, яко может на ню 3-жды встрелити едва, но до Отче Наш только может встрелити от Гепсимании.

О пещере, идеже нача Христос ученикы своя учити.

     И ту есть создана церкви велика и пещера подо олтарем есть исподи; в той пещере Христос научи ученики своя пети “Отче наш” А оттуда верха самого Елеонскыя горы, идеже есть вознесение Господне, есть сажень 90.

О горе Елеонстей.

     Вознесение же Господне есть на верх Елеоньския горы прямо к стоку и есть яко горка мала, и на той горце был камень кругл выше коле; с того камени вознесълся Христос Бог наш на небеса; и есть место то оздано все комарами около, и верх на комарах тех создана есть, яко двор камень кругом и помощен есть весь дворот мраморными досками. И посреди того двора есть создан аки теремец кругло, и есть без верха, тако и во дне теремца; и в том теремци, под самым верхом тем непокрытым, лежит каменет святый, идеже стоясте и нозе пречистеи Владыки Нашего и Господа. И есть под каменем тем трапеза сделана досками мраморными, и на той трапезе литургисають ныне. Есть исподи под свято трапезою каменет, оделан весь около досками мра­морными, толико верх его видети мало, и ту целують вси християне. Двери же имать 2 – и теремецет, възлести же есть по степенем ко вознесению Господню, и есть же степеней тех 22. И есть гора Елеоньскаа высока над градом Иерусалимом и видети с неа все в граде Иерусалиме, и Святаа Святых, и до Содомскаго моря и до Иордана с нея дозрети, и всю ту землю, и обон пол Иордана все с неа видети: вышьши бо есть всех Еленьскаа гора сущих гор около Иерусалима.

О граде Иерусалиме.

     Иерусалим же град есть велик и твердь сте­нами вся мокачен на 4 углы крестьным образом создан есть; дебри суть многи около его и горы каменыя. Безводно место то есть; ни реки, ни кладязя, ни источника несть близ Иерусалима, но токмо едина купель Силоамля; но дождевою водою живуть вси людие и скоти в граде том. И жита добра ражаються около Иерусалима в камении том без дожда, но тако Божиим повелением и благоволением родиться пшеница и ячмень изрядно: едину бо кадь всеяв и взяти 90 кадей, а другоици 100 кадей по единой кади; то несть ли то благословение Божие на земли той святой. Суть вино­града мнози около Иерусалима и овощнаа древеса многоплодовита; смокви и агодичия, и масличие, и рожци, и ина вся различнаа древеса без числа по всей земли той суть. И на той же горе Елеоньской есть пещера глубока, близь вознесения Господня на полудне лиць, и в той пещере и гроб святыя Пелагии блудници; и ту есть столпник близь, муж духовен вельми.

О пути к Ердану.

     И есть путь от Иерусалима к Иордану чресь Елеоньскую гору на летний восток лиць, и есть путет тяжек велми и страшен и безводен: суть бо горы высокы камены, и суть разбои мнози, и разбивають в горах тех и в дебрех страшных. И есть от Иерусалима до Иордана 26 верст великих, 15 верст до Кузивы, идеже постился Иоаким неплодства ради своего; и есть место то в потоце глубоко у пути близ на левой руце тамо идуче. А от Кюзивы до Иерихона 5 верст, а от Иерихона до Иордана 6 верст великых, все по равну в песце, путь тяжек вельми; ту мнози человеци задыхаються от зноя и ищезають от жажи водныя умирають; ту бо море Седомское близ от пути того, исходит дух зноен смердящь, зноит и попаляеть всю землю ту. И ту есть, недошедше Иордана, близ на пути, монастырь святаго Предтечи и есть горе возделан.

О горе Ермоньстей.

       И ту есть гора Ермон близ монастыря того вдале яко 20 сажень; и есть на левой руце тамо идучи у пути близь; и есть песочна горка та не ве­лика, но мала.

     А от Ермона до ветхаго монастыря Иоаннова вдалее дващи дострелити гораздо и ту есть была церкви велика создана во имя Предтечи Иоанна.

     О месте идеже море виде побеже и Ердан возратися вспять.

     А за олтарем тоя церкви близь востоку лиць на пригории есть создан яко олтарець и комара мала, и на том месте есть крестил Предтеча Иоанн Господа нашего Иисуса Христа; до того бо места изиде Иордан от ложа своего возвратився, видев Творца своего, пришедша крестится, и убоявся возъвратися вспять и прииде до того места. И ту есть море Содомьское близь купили тоя было, ныне же есть дале от крещениа, яко 4 версты вдалее отбегло; тогда убо узрев море наго Божество, стоаще в водах Иорданьскых, и убоявся, и побеже, Иордан возвратися вспять, якоже пророк глаголеть о том: «что ти есть, море, да побеже, и ты, Иордане, возвратися вспять?».

О месте, идеже крестися Христос.

     От того, идеже ся крестил есть Христос, есть до самыя реки Иордановы вдале, яко может доверечи мужь каменемь малым.

О купили.

И ту есть купель на Иордане, и ту ся куплють христиане приходяще; ту же есть брод чрез Иордан во Аравию; на том же месте Иордан раступися древле сыном Израилевым, и проидоша людие посуху; ту же и Елесей удари милотию Илииною в воду и проидоша Иордан по суху; на той же купели и Мария Египтяныни преиде по водам к отцю Зосиме и прият тело Христово и пакы по водам же преиде в пустыню.

О Ердане.

     Иордань же река течетъбыстро, бреги же имать обон пол прикруть, а отсуду пологы; вода же мутна велми и сладка пити и несть сыти пиюще воду ту святую; ни с нея болеть, ни пакости во чреве человеку. Всем же есть подобен Иордан к реце Сновьстей, и вшире, и в глубле, и лукаво течет и быстро велми, яко же Сновь река. Вглубле же есть 4 сажень среди самое купели, яко же измерих и искусих сам собою, ибо пребродих на ону страну Иордана, много походихом по брегу его; вшире же есть Иордан яко же есть Сновь на устии. Есть же по сей стране Иордана на купили той, яко леси древо не высоко, аки вербе подобно есть, и выше купили тоя по брегу Иорданову стоит яко лозие много, но несть якоже наша лоза, но некако аки силяжи подобно есть; есть же и тростие много; болоте имать яко Сновь река. Зверь мног ту и свинии дикии бещисла много, и пардуси мнози ту суть львове же.

     Обон пол Иордана горы высокы каменыя и суть подаль от Иордана; а под теми горами другыя горы близь суть белы, и ты суть близь Иордана; и то есть земля Заулоня и Нефеалимьля обон пол Иордана.

О пещере Иоанна Крестителя.

     И ту есть близь место к востоку лиць, яко двою дострелу вдалее от реки, идеже Илиа пророк въсхищен бысть на колесници огньней. Ту же и пещера святаго Иоанна Крестителя. И ту есть поток, воды исполнен, и течет красно по камению во Иордан; и вода та студена зело и сладка вельми, и ту воду пил Иоанна Предтечя Христов, егда жил в пеще той святой.

О пещере Ильи пророка.

     И ту же есть другая пещера дивна, идеже жил святый Илия пророк с Елисеем, учеловеком его. И то все благодетию Божиею видехом очима своима грешныма и недостойныма. И сподоби мя Бог трижды быти на святемь Иордане, и в самы водокрещный праздник быхом на Иордане, видехом благодать Божию, приходящюю на воды Иорданьскыя, и множьство народа бесчисла тогда пришедших к воде; всю нощь ту пение бывает изрядно и свещь бесчисла горящих и в полунощи бывает крещение воде; тогда бо и Дух Святый прихо­дит на воды Иорданскиа и видять достойнии человеци дoбpии, а вси народи не видят ничтоже, но токмо радость и веселие бываеть тогда в сердци всякому християнину, и егда рекуть: «во Иордане крещьшутися Господи», тогда вси людие в воду и крестяться в полунощи в Иерданьстей реце, яко же и Христос в полунощи крестился есть. И ту есть гора, высока зело, обон пол Иордана; видети ю есть отвсюду издалеча, и на той горе пророк Моисей преставился есть, видев землю обетованную. А от монастыря святаго Иоанна до Гарасимова монастыря есть верста едина, а от Гарасимова монастыря до Каламонии, до монастыря святыя Богородица, есть верста едина.

     И на том месте святыя Богородица с Иисусом Христом, и с Иосифом, и с Ияковом, егда бежаху в Египет, то на том месте нощлег створиша; тогда святаа Богородица нарече имя месту тому Каламонии, еже ся протолкует «Доброе обителище». Ту ныне сходит Дух святый ко иконе святыя Богородица. И есть монастырет на устьи, идеже входит Иордан в море Содомское, и есть градом оделан весь около монастырет; черноризец же в нем 20. А оттуда до манастыря Иоанна Златоустаго верст две, а тый манастырь такоже градом оделан весь и есть богат вельми.

О граде Иерихоне.

     А оттуда до Иерихона есть верста едина. Иерихон же тый был первее град велик итверд велми, того Иерихона Иисус Навгин взял и разорил до конца; ныне же ту есть село Срациньское. И ту есть дом Затхеев и пень древа того и до ныне стоит, нань же бяше възлезл, хотя видети Христоса. Ту же есть был и дом оноя Сумантяныни, идеже и Елесей отрочища воскресил. Есть же около Иерихона земля добра и многоплодна, и поле красно и равно, и около его финици мнози стоять высоци и всякаа древеса многоплодовита суть; и воды многы текут, разведены по всей земли той, ти суть воды Иелисеевы, их же ослади Иелисей пророк.

     И ту есть место близь Иерихона, верста едина вдалее на летний восток лиць, и на том месте явися святый Михаил архистратиг Иисусу Навгину пред полком Израилевым, и возвед очи свои Иисус виде пред собою мужа страшна вооружена, и рече Иисус: «наш ли еси, или от супостат наших?» И рече ему архистратиг: «аз есмь Михаил, вое­вода Божий, послан есмь на помощь тебе; дерзай и побежай супостаты твоя. И рече ему: изуй сапог от ногу твоею; место бо, на нем же стоиши, свято есть. И паде Иисус на лици своем и поклонися. И есть на месте том ныне манастырь и церкви, создана во имя святаго Михаила. В церкви той лежита 12 камени, и то камение тогда есть взято на дне Иорданове, егда раступися Иордан людем Израилевым; и взяша камение то иереи, носящей кивот завета Господня, по числу колен сынов Израилев, на память роду их. Имя месту тому Галганий, на том бо месте сташа сынове Израилевы, прешедше Иордан.

О горе Гаваонстей.

     И от того места есть гора высока и велика вельми к западу лиць, имя горе той Гаваон; и над тою горою Гаваонъскою солнце ста и пожда, яко полудне, дондеже Иисус Навгин победи враги своя, егда биашеся с ним Ог, царь Васанеск и вся царьствия Хананейска. И победи Иисус до конца и тогда солнце зайде.

О пещере, идеже Христос постися 40 дни.

     В той же горе Гаваонъстей есть пещера высока зело, и в той пещере постился есть Xристос, Бог наш, 40 дний, последи же взалка; и ту прииде диявол, искусити хотя и рече ему: «аще еси Сын Божий, рци да камение се хлеби буду». Ту есть близ был дом Елисея пророка и пещера его, и кладязь есть к востоку лиць от Гаваона, а вдалее яко полверсты. И есть от Иерусалима верст 6 до Федосиева манастыря. Манастырет на горе градом оделан был и видети от Иерусалима. И ту есть пещера велика посреди манастыря, и в той пещере волсви нощьлег сотвориша, егда уклонишася от Ирода. И ту ныне лежить святый Феодосие и мнози святии отцы ту лежать; в той пещере лежит мати святаго Савы и Феодосиева мати ту лежит.

О лавре Святаго Савы.

     И от того манастыря до лавры святаго Савы емть верст 6. Манастыря же та оба на полуденье лиць; лавра же святаго Савы есть на дебри Асафатове, в удоли Плачевней, яже дебрь от Иepycaлима пойдет; от Гепсимании бо дебрь пойдет сквозе лавру и приходит к Содомьскому морю. Лавра же святаго Савы есть уставлена от Бога дивно и несказанно: поток бе некако страшен и глубок зело и безводен, стены имя бе высоки, и на тех стенах лпять келии прилеплены и утвер­ждены от Бога некако дивно и страшно; на высоте бо той стоят келии по обема странама потока того страшнаго и лпят на скалах, яко звъзды на небеси утвержены. Суть же 3 церкви; посреди же келей тех к западу лиць, ту пещера дивна под скалою каменою, и в той пещере церкви Святыя Богородица, и ту пещеру показа Бог святому Саве столпом огненным преже живущу ему единому в в потоце том. И есть же первая келиа святаго Савы, идеже жил един, подаль от лавры нынешняя, яко полверсты вдалее; и оттуда показа ему Бог столпом огненным над местом темь святым, идеже есть ныне лавра святаго Савы; и есть дивно место и несказанно отнудь. И ту есть гроб святаго Савы посредие церквий тех трий, вдалее от великия сажень 4; и есть теремець над гробом святаго Савы, учинено красно. Ту же лежат мнози святии отци, телесы яко живи: святый Иоанн епископ, и Сихаст ту лежить; святый Иоанн Дамаскин ту лежить и святый Феодор Едесский ту ле­жить, и Михаил сыновець его; Афродитиан святый ту лежит, и инии мнози святии ту лежат, телесы яко живи, и благоухание от них исходит не­сказанно. И видех кладязь святаго Савы, его же показа ему в нощи осля дикое в потоце том, противу келии его; пихом от кладязя того воду сладку и студену зело. В месте бо том нигдеже несть реки, ни потока, ни кладязя, но токмо един кладязь святаго Савы есть бо место то без­водно в горах каменных и есть пустыни та вся суха и безводна, но токмо дождевою водою живи суть сущии отцы в пустыни той. И ту есть близь лавры место на полудне лиць от лавры, имя месту тому Рува, и есть близь моря Содомьскаго. И суть горы высоки каменыя и пещеры многы ту суть в горах тех; и ту суть жили святии отцы в горах тех, в пустыни той страшней безводней. И ту суть жилища пардусом и осли дивии мнози суть. Море же Содомьское мертво есть, не имать в себе никакоже животна, ни рыбы, ни рака, ни сколии; но обаче внесеть быстрость Иорданьская рыбу в море то, то не можеть жива быти ни мала часа, но вскоре умираеть; изходит бо из дна моря того смола чермная верху выды тоя и лежит по брегу тому смола та много; и смрад исходит из моря того яко от серы горяща; ту бо есть мука под морем тем.

О манастыре святаго Евфимья.

     У лавры святаго Савы на восток лиць за горою манастырь святаго Еуфимья, 3 версты вдалее от лавры; и ту лежит святый Еуфимие и ини мнози святии отци ту лежат, талесы яко живи. И есть же монастырет на удолне месте и горы суть около его каменыя подаль; манастырь же был градом оделан и церкви же была добра вверх. И ту есть близь был манастырь святаго Феоктиста под горою на полудни лиць от манастыря Еуфимиева; и то все ныне разорено от поганных.

О горе Сионьстей.

     Сион же гора есть велика и высока есть, от юга лиць, а от Иерусалима полога и равна. И на той горе Сионьстей первое был град Иерусалим ветхий и того града ветхаго разорил Навходносор, царь Вавилонеск, при Еремеи пророце; а ныне Сион гора вне стены градныя есть, на юг лиць от Иерусалима Сион. И ту есть был дом Иоанна Богословца на горе Сионьстей, и на том месте создана была церкви велика клетьски; и есть от стены градныя яко довержет мужь каменемь малым до церкви святаго Сиона.

     И в той церкви Сионьстей ту есть храмина, за олтарем тоа церкви, и в той храмине Христос умы ногы учеником своим.

О дому Иоанна Богослова, идеже Хрис­тос вечерял.

     И с тое храмины, на юг лиць поидучи, възлести есть по степенем яко на горницю; ту есть храмина создана красно, яко на столпии и с верхом, исписа муисиею и помощена красно и олтарь имать яко церкви на восток лиць, и то есть келиа была Иоанна Богословца, и в той келии Хрис­тос вечерял со ученики своими; ту же Иоанн возлежа на перси его и рече: «Господи кто есть предаяй тя?» На том же месте Сошествие Святаго Духа бысть на апостолы в Пентикостию.

     В той же церкви есть другая храмина, доле на земли и низка есть храмина та, на юг лиць; и в ту храмину прииде Христос И ко учеником сво­им, дверем затвореным, и ста посреде их, и рече: «мир вам»; ту же и Фому уверил есть в 8-й день. Ту же есть святый камень, принесен ангелом с Синайскиа горы.

     А на друзей стране тоа же церкве, к западу лиць есть другая храмина на земли низка, тем же образом, и ту в той храмине преставилася Святаа Бо­городица. И то все ся деяло в дому Иоанна Бого­словца.

     И ту есть был дом Каиафин. И ту ся Петр отвергл Христа трижды, дондеже кур возгласит. И есть место на восток лиць от Сиона.

     Идеже Петр отвержеся Христа трижды плакася горко.
И оттуда есть близ паки место на стране горы, к востоку лиць, и ту есть пещера глубока вельми, слести в ню степеней 30 и 2; и в той пещере плакася Петр горко отвержениа своего; и над тою пещерою церковь есть создана во имя святого апостола Петра.

О купели Силоамстей.

     А оттуда, на полудне лиць, дол под горою, есть купель Силоамля, идеже Христос слепцю очи отверзе.

О селе Скудельничи.

     И ту есть под тою же горою Сионьское село Скудельниче, еже его купиша ценою Христово на погребание странным; и есть обон пол дебри под горою Сионьскою, на юг лиць от Сиона. И суть пещеры многи на стране горы у камени изъсечены и в тех пещерах дне суть гроби устроени, у камени изсечены дивно и чюдно; ту ся погребають страньни пришельци туне так; ничто же не дают от места того святаго: искуплено бо есть кровиюо Христовою.



[Версия для печати]
  © 2005 – 2014 Православный паломнический центр
«Россия в красках» в Иерусалиме

Копирование материалов сайта разрешено только для некоммерческого использования с указанием активной ссылки на конкретную страницу. В остальных случаях необходимо письменное разрешение редакции: palomnic2@gmail.com